Zakład Inżynierii Ruchu - Systemy Sterowania Ruchem

Katowice, DK86 - Hallera


Sterownik: ASR-2008PL/32
 
Konfiguracja sterownika
- 23 grupy sygnalizacyjne,
- 28 pętli indukcyjnych
- 22 przycisków dla pieszych zasilanych napięciem 24VDC.
 

Zasady sterowania

Na skrzyżowaniu zastosowano acykliczny tryb sterowania sygnalizacją. Taki tryb sterownia powinien być najbardziej optymalny. W godzinach szczytu gdy występuje maksymalne natężenie ruchu i cyklicznej realizacji planu pracy powinien zapewnić należytą efektywność sterowania wykorzystując każdą większą niż zadana w programie lukę w potoku pojazdów ograniczając tym samym czas trwania danej fazy i szybsze wywoływanie sygnału zielonego w kolejnej zameldowanej fazie. W godzinach słabszego ruchu dynamicznie reaguje na luźne napływy pojazdów ograniczając do minimum straty czasu na przejazd przez skrzyżowanie.

 

Detektory i przyciski

Na skrzyżowaniu ul. Hallera z łącznikiem drogi ekspresowej (Al. Rozdzieńskiego) w Katowicach jest wykorzystywany podwójny system detekcji pojazdów, pętle indukcyjne i wideo detekcja  Do sterowania grupami pieszymi zastosowano przyciski zasilane bezpiecznym napięciem 24VDC.
 

Strategia sterowania

Plan nr 1: acykliczny
Plan nr 2: meldowane wszystkie wloty
Plan nr 3 - staloczasowy-awaryjny, cykl 120 sekund